Deense taalles

  • Geesje

    Hallo forumlezers,

    Sinds juni werk ik bij een Deens bedrijf en hoewel Engels de voertaal is, wil ik toch graag de Deense taal leren.

    Is er iemand in regio Amsterdam/Haarlem die mij dit kan/wil leren? of heeft iemand tips voor mij wat een handige & snelle manier om basiskennis op te doen? LOI is okay, alleen ook wel prijzig.

    Alvast bedankt voor alle reacties!

    groetjes, Geesje

  • sandy

    Hi Geesje,

    Ik vroeg mij af of jij al reacties hebt gehad of dat je misschien al een oplossing hebt gevonden?

    Wij gaan nl emigreren naar DK en ik wil eerst heel graag Deens leren. Mijn man is Deens, onze zoon wordt 2 talig opgevoed, dus ik kan zeker niet achterblijven.

    Ik heb de volksuniversiteit Haarlem al aangeschreven of zij misschien Deense leraren kennen. Nog geen reactie gehad.

    Ben benieuwd!

    groetjes,

    Sandy

    ps: Ik woon in Haarlem.

  • Geesje

    Hoi Sandy,

    Nee ik heb geen reactie op dit forum gehad, maar ik ben ondertussen ook verder gaan zoeken. Via de Hobbyacademie.nl is het mogelijk Deens te leren. Je hebt daar 2 soorten schriftelijke cursussen en die zijn van een leukere prijs dan het LOI.

    Mondelinge cursussen heb ik alleen via de Volksuniversiteit in Groningen en Barneveld gevonden. Voor de rest helemaal niets op mondeling gebied. Ik heb werk dagelijks tussen de Denen, dus ik ben al geholpen met een schriftelijke cursus want het mondeling leer ik wel van de collega's. Misschien geldt dat voor jou ook met een Deense man. Leuk dat emigreren! Alvast veel succes!

    groetjes, Geesje

  • frank

    Goede morgen,

    Kijk eens op de site van www.nl.bol.com. Kijk dan onder Eurotalk. Zij hebben een interactive CD ROM. Kosten € 34,95

    Fijne feestdagen en succes

  • Marcel

    Hoi Geesje,

    Ik hoop dat het goed met het Deens gaat. Het is geen gemakkelijke taal. Ik werk ook in DK en doe wel de LOI cursus. Ik moet zeggen dat dat toch wel erg belangrijk voor mij is. Mijn Deense collega's, ja die leren mij natuurlijk wel wat maar in het begin merkte ik toch wel dat het toch weinig opschoot. Nu snap ik het toch veel beter, en ik ben inmiddels bij les 20 (van de 40 lessen!!). Wellicht leuk om dit eens samen op te pakken om zodoende bij te leren.

    groet,

    Marcel

  • Mark van der Geer

    Hoi Sandy,

    Al zoeken naar ‘Deense taalles’ kom ik dit forum tegen en zie jou bericht! Het toeval wil dat ik ook ga emigreren naar Denemarken (mijn vriendin is Zweeds en het bedrijf waar ze aan de slag gaat is Deens vandaar) en ben dus ook naarstig op zoek naar een goede manier om Deens te leren. Heb jij enig succes gehad ondertussen? Ik zoek wel iets met een leraar en colleges, want van dat thuis leren komt bij mij meestal weinig terecht!

    Hoor graag,

    thanks en groeten mark

    markgeer@hotmail.comsandy schreef:

    >

    > Hi Geesje,

    >

    > Ik vroeg mij af of jij al reacties hebt gehad of dat je

    > misschien al een oplossing hebt gevonden?

    >

    > Wij gaan nl emigreren naar DK en ik wil eerst heel graag

    > Deens leren. Mijn man is Deens, onze zoon wordt 2 talig

    > opgevoed, dus ik kan zeker niet achterblijven.

    >

    > Ik heb de volksuniversiteit Haarlem al aangeschreven of zij

    > misschien Deense leraren kennen. Nog geen reactie gehad.

    >

    > Ben benieuwd!

    >

    > groetjes,

    > Sandy

    >

    > ps: Ik woon in Haarlem.